Deklaracja dostępności

Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. Jana Pawła II w Czechach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://czechy.bipszkola.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, • część plików nie jest dostępnych cyfrowo, (powód: • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej )

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Czechach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Zespołu Szkoły Podstawowej   i Przedszkola w Czechach.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Ewelina Kotowska

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewelina Kotowska, sp.czechy@ugzw.pl.

Możesz z nami  skontaktować się także:

  • telefonicznie – 43 823 25 35,
  • listownie na adres: Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. Jana Pawła II, Czechy 142, 98-220 Zduńska Wola,
  • za pomocą poczty elektronicznej: sp.czechy@ugzw.pl
  • za pomocą  e-Doręczenia AE:PL-15104-27591-VUTGU-20

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do Informacji Administratora dotyczącej przetwarzania danych osobowych osób występującym z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej


Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Czechach składa się z trzech budynków połączonych ciągiem komunikacyjnym – korytarzem. - budynek A posiada jedno wejście główne od strony ulicy wsi Czechy oraz dwa wejścia boczne od strony kompleksu sportowego ORLIK. Budynek jest trzykondygnacyjny. - budynek B posiada jedno wejście główne od strony ulicy wsi Czechy oraz dwa wejścia boczne od strony kompleksu sportowego ORLIK. Budynek jest dwukondygnacyjny. - budynek przedszkola posiada jedno wejście główne od strony ulicy wsi Czechy. Budynek jest jednokondygnacyjny.

Dostosowanie schodów

Do wejść głównych wszystkich trzech budynków i jednego wejścia od strony kompleksu sportowego ORLIK prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.

Dostosowanie wind

W budynku A i budynku przedszkola znajduje się winda.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem B wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynków i wszystkich znajdujących się w nich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynkach nie ma pętli indukcyjnych

Dostępność tłumacza języka migowego

Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego w godzinach pracy szkoły, tj. w godz. 7:30-15:30 po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 lutego 2021 17:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ewelina Kotowska
Ilość wyświetleń: 1890
31 marca 2025 15:09 (Ewelina Kotowska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
31 marca 2025 15:08 (Ewelina Kotowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 15:06 (Ewelina Kotowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.